Subaru és a rali - egy sikertörténet...
... amely már 1989-ben elkezdődött: az Akropolisz ralin állt először rajthoz A csoportban egy Legacy. A Subaru 1993-ban jelent meg a először a ralin az Imprezával, ami nemsokára garanciává vált a sikerre. A hatszoros világbajnoki cím hatásos bizonyítéka a Subaru rali uralmának. A sokéves közös munka az angol Prodrive-val is nagyban hozzájárult ezekhez a sikerekhez.
Subaru modellek:
VB
Peter Solberg:
Chris Atkinson:
A Subaru név eredete
A Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI) első elnökének, Kenji Kitá-nak határozott nézetei voltak az autókkal kapcsolatban. "Ha valaki autót akar építeni, egyedülálló autót építsen." "A japán autóknak japán neve legyen". Mr. Kita szenvedélyesen akart személyautót gyártani, és ő lelkesedett leginkább a cég első személyautó prototípusáért, az 1954-es P-1-ért. Mr. Kita javaslatokat kért a cégen belül a P-1 elnevezésére, de egyik sem tetszett neki. Végül, Mr. Kita a szívében csendesen ápolgatott gyönyörű japán nevet adta az autónak - Subaru. A Subaru a Bika (Taurus) csillagkép egyik csillaghalmazának neve. Csillagai közül hat szabad szemmel is látható, de kb. 250 kékes színű csillaga csak távcsővel. Nyugaton a halmazt Fiastyúknak nevezik, melynek neve Kínában Mao, Japánban pedig Subaru ("vezérel" vagy "összegyűjt"). Japánban még Mutsuraboshi ("hat csillag") néven is ismeretes, mely néven gyakran az igen régi japán dokumentumokban, mint pl. a Kojiki-ben és a Manyosyu-ban, valamint az irodalomban, mint a Makura-no-soshi-ban említik. Világosan fogalmazva, ez ősidők óta a japánok egyik legkedveltebb csillaghalmaza. Érdekességként, az FHI hat cég összeolvadásaként jött létre, így látható, hogy a Subaru valóban találó név. |